Hangyaháború

Miss Daisy sofőrje 2012.05.22. 12:13

Alapvetően szeretem az állatokat. Azonban van néhány kedves kis lény, ami megkeseríti az életemet. Tavaly a vakondok okoztak kellemetlen perceket - a vonatkozó bejegyzés itt -, idén a hangyákkal kell megküzdenem. 

Tény, hogy a hangyák érdekes lények. Különleges életmódjuk (szervezettségük, építési képességük, vándorlásuk és csatáik) sok hasonlóságot mutatnak az emberi társadalmakkal. Ezen kívül nagyszerű meteorológusok, hiszen az eső közeledtét aktív mozgásuk pontosan jelzi. De az is tény, hogy én ezt sokkal jobban szeretem egy természetfilmen megtekinteni a kis szorgos lényeket, mint élőben. A lakásban kellemetlen a jelenlétük, a kertben pedig ádázan védelmezik a levéltetveket. Szóval, valamit tenni kell. Egyenként történő pusztításuk végeláthatatlan, viszont megfigyelésem szerint, ha néhányukat átsegítem a túlvilágra, a takarítással nem kell vesződni, a boly eltakarítja a hullákat.

Az egyes számú hatékony megoldás - nagymamám szerint - a vonulási útvonalra szódabikarbónát szórni. Kipróbáltam. Nálunk nem működőtt, tehát hangyacsapdát vásároltam. Most úgy tűnik, másik lakóhelyet választottak maguknak. Tehát a lakás pillanatnyilag hangyamentes övezet. Azonban a kert még mindig problémás. Túl sok mérget nem szeretek használni, ezért kipróbáltam a következő trükköt: egy napos részre virágcserepet helyeztem fejjel lefelé. Állítólag a hangyák befészkelik magukat a cserép alá és utána egy lapáttal könnyedén kipaterolhatom őket. Kíváncsian várom, hogy bekövetkezik-e a kilakoltatás pillanata és, ha igen, mikor.

Te milyen fegyvert vetsz be a hangyák ellen?

Ha tetszett a poszt, csatlakozz A szomszéd kertje közösséghez. Klikk ide

Képek: innen.

A bejegyzés trackback címe:

https://aszomszedkertje.blog.hu/api/trackback/id/tr524529373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása